Stres potrafi być destrukcyjny. Niestety w większości przypadków działa negatywnie i potrafi być niebezpieczny dla naszego zdrowia. Dlatego róbmy to, co Nas uszczęśliwia i uspokaja. Każdy ma swoje sposoby na rozładowanie emocji oraz na radzenie sobie z nerwami. Podzielę się z Wami tym, co robię, kiedy chcę się zrelaksować. Nie są to książkowe sposoby jak medytacja czy inne techniki antystresowe, tylko moje osobiste metody na to, żeby nie zwariować 😉

Aktywność fizyczna

Hormony szczęścia. Endorfiny. Jedno słowo, które podsumowuje cały sens uprawiania sportu. Bieganie, trening na siłowni czy jazda na rowerze, rodzaj aktywności nie ma znaczenia, istotne jest to, że sport to nie tylko sposób na dobrą kondycję i piękną sylwetkę, ale przede wszystkim na to, aby rozładować toksyny kłębiące się w naszych głowach. Po jakimkolwiek wysiłku fizycznym czujemy się szczęśliwsi, chociażby dlatego warto się ruszać.

Sen

Nie ma lepszego lekarstwa na gojenie ran czy łagodzenia napięcia niż odpłynięcie w objęcia Morfeusza. Często po tym jak się wyśpimy potrafimy spojrzeć na pewne sprawy z innej perspektywy i z większym dystansem. W trakcie snu ciało i umysł odpoczywają i regenerują się. Temperatura spada i mięśnie się rozluźniają. Zdarza się słyszeć nawet, że człowiek bywa nerwowy, kiedy się nie wyśpi i na pewno coś w tym jest.

Muzyka

Mówi się, że muzyka łagodzi obyczaje i trudno się z tym nie zgodzić. Co więcej, psychologowie wspierają osoby cierpiące na zaburzenia natury emocjonalnej za pomocą muzykoterapii. Muzyka towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów, a dawni szamani leczyli swoich pacjentów za pomocą śpiewu i tańca. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest obecna prawie wszędzie. W sklepach, w salonach urody, w różnych miejscach publicznych i wpływa na Nas pozytywnie.

Kontakt ze zwierzętami

Na pewno słyszeliście już o dogoterapii. Nie bez powodu zwięrzęta pogadają dzieciom autystycznym czy są częścią procesu rehabilitacyjnego. Każdy kto ma psa, kota lub innego futrzaka z pewnością zgodzi się ze stwierdzeniem, że zwierzaki działają jak najlepsze antydepresanty. Niestety sama nie mam swojego pupila, ale całkiem niedawno zaczęłam przygodę z jazdą konną, którą ze względu na zimowy sezon, zawiesiłam. Kontakt z końmi działał na mnie fantastycznie i polecam tę aktywność wszystkim, nie tylko nerwusom takim jak ja 😉

Bliskość drugiej osoby

Dotyk drugiej osoby działa kojąco i pozwala się odprężyć. Dlatego, często, żeby poczuć się lepiej wystarczy przytulić kogoś bliskiego. Co więcej, sama rozmowa z przyjacielem pozwala rozwiązać męczący Nas problem. Człowiek to zwierzę stadne i łatwiej radzimy sobie w grupie. Myślę, że ze stresem również.

Kolorowanki antystresowe

Odkryłam je całkiem niedawno i stwierdzam z czystym sumieniem, że na mnie działają bardzo pozytywnie. Dla niektórych kolorowanie może wydawać się infantylne ja uważam, że są dobrym sposobem, aby odpłynąć myślami daleko od trosk i zmartwień. Zawsze staram się nie wyjeżdżać za linię, ale kolorowani antystresowe dla dorosłych bywają tak skomplikowane, że nie zawsze mi się to udaje.

sposoby na walkę ze stresem 2

A jak Wy radzicie sobie ze stresem? Chętnie o tym poczytam, dajcie znać w komentarzach 🙂 

KONKURS

Zapraszam Was serdecznie na mojego instagrama, gdzie zorganizowałam małe rozdanie, w którym jeden z moich obserwatorów otrzyma książkę z kolorowankami antystresowymi w prezencie 🙂