Od wszystkich reguł dotyczących zdrowego i aktywnego trybu życia może zakręcić się w głowie. I jak nie zwariować od ciągłych zakazów i nakazów? Znalezienie złotego środka nie jest takie proste, ale jednak możliwe. Wiem z autopsji, że najtrudniejsze są początki. Od jakiegoś roku stosuję się do kilku fit zasad, które pomagają mi czuć się dobrze w swojej skórze. A tak na marginesie to dzięki nim udało mi się zrzucić 10 kg bez efektu jo-jo, z czego jestem bardzo dumna. Gdyby ktoś powiedział, że bez ciągłego głodzenia się można osiągnąć taki wynik, nie uwierzyłabym. Mi się udało, więc każdemu może się udać.

Racjonalne odżywianie

Odpowiednia ilość wody, regularne spożywanie posiłków i niestety, trochę wyrzeczeń to kluczowe założenia, których się trzymam. Na co dzień nie jem chipsów, batoników ani przetworzonego jedzenia. Gdy idę na zakupy zaopatruję się przede wszystkim w owoce, warzywa, zdrowe kasze i pełnoziarniste pieczywo. Uwielbiam też fit desery, nie wiem, co bym bez nich zrobiła. Jak wytrzymać bez słodkości? Wcale nie musimy ich sobie odmawiać. Wystarczy poświęcić trochę czasu i na bazie zdrowych składników przygotować coś pysznego. 

fit dinner

Aktywność fizyczna

Jest to dość istotna kwestia, ale nie najważniejsza. Uważam, że najważniejsza jest przede wszystkim dieta. Bez ćwiczeń też uda się schudnąć, ale po co? Czy nie lepiej do zdrowego odżywiania dodać jogging czy pływanie? W mojej miejscowości niestety nie ma basenu, nad czym bardzo ubolewam, dlatego regularnie ćwiczę w domu i biegam. Raz w tygodniu również tańczę, co sprawa mi mnóstwo radości. Niestety moja praca przy biurku nie pomaga w osiągnięciu zgrabnych pośladków, dlatego staram się regularnie podnosić z krzesła i przemieszczać możliwie jak najczęściej.

aktywność fozyczna

Regeneracja

Na początku, gdy miałam dużo zapału do ćwiczeń trudno mi było pojąć, że reset może pomóc w zgubieniu zbędnych kilogramów, ale to prawda. Ciało potrzebuje przerwy. Tak samo jak mózg. Gdy zbyt długo pracujemy umysłowo stajemy się mniej produktywni. Po zasłużonym odpoczynku mięśnie będą pracowały wydajniej. Gdy zapętlimy się w codziennych treningach możemy prędko nabawić się kontuzji, która zmusi do przerwania ćwiczeń. Na początku swojej zdrowszej drogi, biegałam 3 razy w tygodniu i 3 razy w tygodniu ćwiczyłam na macie. Odpoczywałam zazwyczaj w niedzielę. Dzisiaj wiem, że to trochę za dużo, moja aktualna porcja aktywności to od 3-5 razy w tygodniu. Tyle mi wystarczy, a osiągnięta waga stoi w miejscu. Co robię, żeby się zrelaksować? Czytam 🙂 Oglądam też filmy i spotykam się z bliskimi.

reading

Motywacja

Czyli najtrudniejsza część. Co jeżeli na efekty trzeba czekać długo? Biegam, ćwiczę, jem zdrowo i nic? Spokojnie. Jestem przekonana, że z czasem wszystko ruszy. Nie warto się poddawać. Wspólne jedzenie zdrowych rzeczy i ćwiczenie z partnerem, przyjacielem z pewnością pomaga. Ale walczący solo wcale nie są skazani na porażkę. Ważne jest nastawienie. Postawmy sobie cel i próbujmy metodą małych kroczków go osiągnąć. Jak mówi Ewa Chodakowska, nic się samo nie wydarzy, czas i tak minie itd. Ktoś może mieć dosyć tego, że widać ją wszędzie, ale ma rację. Śledzenie fitdziewczyn w Internecie mi bardzo pomaga. Wyglądają świetnie, podsuwają pyszne przepisy i gotowe zestawy ćwiczeń. Nic tylko korzystać.

dream bigKażdemu zdarzają się chwilę słabości, ale trzeba pamiętać, że o pewne rzeczy warto zawalczyć. Nad sylwetką ciągle pracuję, ale teraz wiem, że nie to jest najważniejsze. Odkąd ruszam się więcej i jem inaczej czuję się zdecydowanie lepiej fizycznie i psychicznie. Wierzę, że po wdrożeniu zdrowego jadłospisu, aktywności fizycznej, potrzebnego odpoczynku i odpowiedniego nastawienia sukces jest gwarantowany. Pamiętajmy, że wszystko zależy od nas.

A jaki jest Wasz przepis na zgrabne ciało i jasny umysł? Podzielcie się nim w komentarzach 🙂